האזינו • רבי דוד יוסף לאבי מימרן: "אמרת דברים נכונים, חבל על ההתנצלות"

    אבי יעקב 1 Comment on האזינו • רבי דוד יוסף לאבי מימרן: "אמרת דברים נכונים, חבל על ההתנצלות"
    7:30
    12.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שוחח הערב במהדורה המרכזית עם אבי מימרן, וסיפר על גדלותו של הגאון רבי יוסף בר שלום זיע"א.

    "לפני יובל שנים, שאני הייתי עוד ילד קטן הרב בר שלום היה אברך גאון ושכן של אבא ברחוב אלקנה בירולשים. הוא היה בן בית אצל אבא זצ"ל שאהב אותו מאוד. כשאבא נהיה רב ראשי תב"א הוא נתן שיעורים בבת ים. העיר שם מלאה בספרדים יראי שמיים ולא היה להם רב. אבא הציע לו את התפקיד, לא כקריירה אלא כהרבצת תורה לשמה. והוא הצליח בתפקיד מאוד".

    "אבא ראה ברב בר שלום וברב בקשי דורון דמות אמיתית של רב שמבין מה תפקידו ואיך מעמידים רבנות על תילה" אמר הגר"ד יוסף.

    לשאלת המראיין אמר רבי דוד יוסף "אם כל הרבנים היו כמו הרב בר שלום כל הציבור החרדי היה סומך על הרבנות. אבא ראה בו גדול בתורה. כשנפתח בד"צ בית יוסף אבא שם אותו אחראי על השחיטה".

    על הרבנים של דורנו שמחפשים קולות אמר הרב יוסף כי "יש בהם חוסר נאמנות לחז"ל. אנחנו נאמנים להם ולתורה שבעל פה. אנחנו לא מפחדים מקולות. אבא היה לו כוח דהיתרא, אבל הוא לא ישן לילות עד שהתיר עגונות. היום הרבנים מחפשים מי שמקל ומיד רצים אליו".

    לשאלת המראיין על כך שהרבנים אומרים כי הם באים להושיע את הציבור אמר הרב כי "מגיע לך ישר כח. אמרת דברים נכונים ודברים תקיפים. חבל על ההתנצלות. אנחנו לא מתביישים בדרך שלנו. צריך להגיד את הדברים בעוז ובגאון".



    1 תגובות

    מיין תגובות